Jak dbać o odporność w czasie pandemii?

zakupy

W czasie epidemii koronawirusa każdy z nas powinien uznać dbałość o swoją odporność za priorytet. W tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie nie wystarczą nam codzienne środki wspomagające nasz organizm. Powinniśmy zdecydowanie więcej czasu i uwagi poświęcić na pielęgnację naszego ciała ale również samopoczucia. Jak to zrobić?

Sen – podstawa zdrowego stylu życia

Bezsenne noce, które poświęcamy na pracę lub inne czynności zawsze będą miały negatywny wpływ na nasze zdrowie. Prawidłowa długość snu dla osób dorosłych to od 7 do 9 godzin w ciągu doby. Osoby przesypiające mniej niż 6 godzin w ciągu nocy są zdecydowanie bardziej narażone na rozwój infekcji i stanów zapalnych. Zdrowy sen oznacza regenerację organizmu i uruchomienie jego procesów obronnych. Aby ustabilizować nasze godziny snu i zmobilizować się do w miarę wczesnego wstawania, powinniśmy unikać kontaktu z urządzeniami elektronicznymi przed pójściem spać. Telefony komórkowe, tablety i laptopy to najwięksi wrogowie snu. Powodują rozproszenie i nie pozwalają wyciszyć zmęczonego organizmu. Zamieńmy je na ciekawą książkę – z pewnością na tym skorzystamy.

Odporność bierze się z jelit

Dieta to podstawa w walce o wysoką odporność. To jak, kiedy i co jemy ma największy wpływ na to jak nasz organizm radzi sobie z infekcjami i stanami zapalnymi, nie wspominając o innych korzyściach płynących ze zdrowej diety jak np. lepsze zasypianie, większa porcja energii i smukła sylwetka. W dobie pandemii jedzmy dużo zielonych warzyw i łatwostrawnych, lekkich i zdrowych posiłków. Unikajmy tłustego i wysoko przetworzonego jedzenia. Procesy trawienne wynikające ze spożycia niezdrowego posiłku dodatkowo obciążą nasze ciało, co odbierze nam siłę do walki z atakującym wirusem.

Stres to nasz wróg

Oczywiste jest, że sytuacja w kraju i na świecie nie sprzyja zachowaniu spokoju. Problemy w pracy, obawa przed zachorowaniem i obostrzenia utrudniające codzienne funkcjonowanie z pewnością są czynnikami stresogennymi. W walce o spokój i pogodę ducha pomogą nam kontakty towarzyskie. Pomimo ograniczeń narzuconych przez pandemię, starajmy się regularnie kontaktować z rodziną i przyjaciółmi – to z pewnością poprawi nasz nastrój. Naszym ogromnym sprzymierzeńcem będą również wszelkie formy aktywności fizycznej. Pomimo odcięcia od siłowni i basenów, nie powinniśmy rezygnować ze sportu. Możemy zorganizować sobie sesję fitnessu na świeżym powietrzu lub zacząć ćwiczyć w domu – z ulubionymi trenerami.

Warto pamiętać, że w czasie wzmożonego zagrożenia naszego zdrowia sami musimy narzucić sobie rutynę, która pomoże nam wzmocnić naszą odporność. W razie problemów z mobilizacją do zmiany nawyków – zaprośmy do wspólnej aktywności i przyrządzania zdrowych posiłków naszych bliskich. Z pewnością będą nam wdzięczni, gdy zobaczą efekty podjętego wyzwania.

Więcej informacji na: https://imc.wroc.pl/

Dodaj komentarz