Dieta to nie tylko sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów, to również wyznacznik naszego stylu i trybu życia. Odpowiednie jej dopasowanie do potrzeb organizmu i skrupulatne stosowanie się na co dzień, daje nam możliwość utrzymania zdrowia, silnego ciała, a nawet wydłużenia życia.

To, jak jemy, powinno przede wszystkim, cechować się zdrowiem i odpowiednim zbilansowaniem. Nie oznacza to jednak, że od czasu do czasu nie możemy pozwolić sobie na niewielkie kulinarne grzeszki. Wszystko jest dla ludzi, ale powinno być stosowane z umiarem.

Jak więc jeść zdrowo na co dzień?

Aby można było powiedzieć, że nasza dieta jest zdrowa, koniecznie powinna się składać z co najmniej 5 w ciągu dnia małych posiłków. Trzy z nich to główne – śniadanie, obiad oraz kolacja, oraz dwie mniejsze przekąski – drugie śniadanie i podwieczorek.

Kolejnym elementem jest to, co jemy. Posiłki warto przygotowywać samodzielnie z półproduktów. Nie wybierajmy produktów przetworzonych, gdyż występuje w nich wiele substancji, które mogą być szkodliwe dla naszego organizmu, w tym cukier czy konserwanty. Wbrew pozorom samodzielne gotowanie nie musi zajmować wiele czasu, jeśli przygotujemy sobie w pojemnikach dania na cały dzień.

Pamiętajmy o tym, co powinno występować w naszych posiłkach. Niezwykle istotne będą warzywa, ryby, chude mięso, ale również orzechy, owoce oraz zdrowe tłuszcze. Każdy składnik powinien mieć swoje odpowiednie miejsce w naszej diecie, np. owoce najlepiej jeść do południa. A pod wieczór wybrać produkty białkowe lub warzywa.

Jednocześnie kolacja powinna zostać zjedzona na około 4 godziny przed snem. Jeśli będzie to niewielka przekąska, która zdąży się strawić to najdalej na 2 godziny przed snem. Najlepiej kłaść się spać z lekkim uczuciem głosu. Nie powinien on jednak być nadmiernie silny, gdyż wówczas rano obudzimy się bardzo głodni i zjemy zdecydowanie więcej i szybciej na śniadanie.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia i pod żadnym pozorem nie wolno z niego rezygnować, może być nawet dość obficie kaloryczne, gdyż w ciągu dnia będzie dość czasu, aby je spalić. Da nam ono energię na cały aktywny dzień. Wypicie samej kawy sprawi, że poczujemy się pobudzeni, jednak po upływie około 3 godzin, znów będziemy senni, głodni a dodatkowo pojawią się problemy z koncentracją i nastrojem – tak jedzenie również wpływa na wydzielanie się endorfin w organizmie, więc nie można z niego zrezygnować.

Jedzmy mądrze i regularnie, a będziemy czuć się zdecydowanie lepiej.